عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

فرمانده كل قوا ابتدا با حضور در محل يادمان شهدای دفاع مقدس و قرائت فاتحه، علوّ درجات شهدا را مسئلت كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای سپس ضمن بازديد از نمايشگاه فعاليت‌های آموزشی، تحقيقاتی، مهندسی و رزمی نيروی زمينی ارتش، از جمله طرح شبيه‌سازی آموزش چتربازی كه به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، با يگان‌های مستقر در پادگان ابوذر در سرپل‌ذهاب و گروه مقدم پشتيبانی هواپيمايی نيروی زمينی ارتش در زاهدان از طريق ويدئوكنفرانس گفت‌وگو كردند.

فرمانده معظّم كل قوا در جمع فرماندهان يگان‌های عملياتی و رزمی نيروی زمينی ارتش، مهم‌ترين موضوع در نيروهای مسلح را توجه به اهتمام و انگيزه‌ی ناشی از ايمان دينی دانستند و تأكيد كردند: بايد در مديريت نيروهای مسلح، تقويت انگيزه‌های دينی عميق و ماندگار همواره مد نظر باشد و از آن لحظه‌ای غفلت نشود.

ايشان با تأكيد بر اين‌كه ايمان به خداوند و ايمان به غيب زمينه‌ساز انگيزه‌های مستحكم و مؤثر است، افزودند: تأثير انگيزه‌های عميق و ماندگار در انسان‌های مؤمن و شجاع در مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز نمايانگر می‌شود؛ همان‌گونه كه رزمندگان اسلام و نيروهای مسلح توانستند هشت سال در مقابل ارتش بعثی و كاملاً مجهز صدام كه مورد پشتيبانی قدرت‌های بزرگ بود، مقاومت كنند و به پيروزی برسند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای استمرار و تقويت اين روحيه‌ی مقاومت را در بدنه‌ی نيروهای مسلح، ضروری و بسيار مهم خواندند و خاطرنشان كردند: البته فرماندهان نظامی نيز بايد ضمن برخورداری از علم و دانش و استحكام شخصيتی، دارای روحيه‌ی اخلاص و دلبسته نبودن به دنيا باشند.

رهبر انقلاب اسلامی نيروی زمينی ارتش را بخش مهم و محور ارتش خواندند و بر لزوم برنامه‌ريزی، پشتيبانی و آموزش در اين نيرو تأكيد كردند.

پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان يگان‌های عملياتی نيروی زمينی ارتش، اميرسرلشگر صالحی فرمانده كل ارتش ضمن خير مقدم، گزارشی را ارائه كرد.

اميرسرتيپ پوردستان فرمانده نيروی زمينی ارتش نيز در گزارشی وضعيت نيروی زمينی ارتش و آمادگی آنها در مناطق مختلف كشور را تشريح كرد.

فرمانده كل قوا همچنين در جمع فرماندهان منتخب، درجه‌داران، دانشجويان و كارمندان نيروی زمينی ارتش با اشاره با حركت بالنده و رو به رشد ارتش در سه دهه‌ی گذشته تأكيد كردند: امروز ارتش جمهوری اسلامی ايران يكی از مردمی‌ترين نهادهای كشور و ارتشی الهی و اسلامی و حقيقتاً در خدمت منافع ملی است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ادعای قدرت‌های سلطه‌گر مبنی بر تشكيل ارتش برای حفظ منافع ملی افزودند: اين ارتش‌ها بر خلاف ادعای قدرت‌های سلطه گر، در خدمت جاه‌طلبی‌های سياسی و حفظ قدرت‌های طاغوتی هستند و منافع ملی برای آنها هيچ اهميتی ندارد.

ايشان خاطرنشان كردند: آيا ارتش آمريكا با كشتار مردم عراق و افغانستان و جنايت در اين كشورها، واقعاً به دنبال خدمت به منافع مردم آمريكاست؟

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ارتش جمهوری اسلامی ايران تنها ارتشی است كه در خدمت مردم و منافع ملی است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نيز همانند آحاد مردم است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای شكل‌گيری چنين ارتشی را نتيجه‌ی حركت رو به رشد ارتش بعد از پيروزی انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: بايد اين حركت مبارك در ارتش جمهوری اسلامی ايران روز‌به‌روز تقويت شود.

ايشان در تبيين جايگاه ارتش نظام اسلامی خاطرنشان كردند: امروز در دنيا جريانی شكل گرفته است كه مخالف تقسيم‌بندی كشورها به سلطه‌گر و سلطه‌پذير است كه در مركز اين جريان، ايران اسلامی قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی علت اصلی تهديدها، شاخ و شانه كشيدن‌ها و تحريم‌ها بر ضد نظام اسلامی را مركزيت تپنده‌ی ايران در اين جريان دانستند و تأكيد كردند: اين حركت بسيار مهم بعد از گذشت بيش از سه دهه رسوخ در ذهن و جسم ملت‌های مسلمان، اكنون به صورت نيرويی متراكم بروز كرده كه تحولات مصر و برخی كشورهای ديگر نتيجه‌ی آن است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ترس شديد استعمارگران و نظام سلطه از اين جريان رو به گسترش خاطرنشان كردند: علت اين ترس، جوان‌های بااراده و باايمان ايران اسلامی و معرفت و بصيرت خوب مردم، همراه با احساسات ملی است كه در اوج خود قرار دارد و موجب بالا رفتن قدرت تپش اين جريان در مركزيت آن، يعنی ايران شده است.

ايشان افزودند: ارتش جمهوری اسلامی ايران بخش مهم و حساسی از اين مجموعه است كه همواره می‌بايست آمادگی‌های حقيقی آن حفظ و تقويت شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 19:15 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 101
بازدید کل : 78792
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1